Sunday 6 January 2019

Set bersalin nona roguy bagus ke forex


Hari ni genap hari yang ke-20 pantang :) Atas permintaan beberapa orang leitores dalam blog ni, yang bertanyakan conjunto pantang mana yang melhor dan boleh direcommendkan antara TANAMERA CONTRA NONA ROGUY. Dua-dua produk set pantang ni aku dah cuba pakai. Macam masa lepas bersalinkan anak pertama dulu, que é a 1ª experiência jadi ibu, jadi aku tak terfikir pun nak beli set pantang. Jadi, aku serahkan bulat-bulat dekat tukang urut. Dia yang sediakan serba serbi, sepanjang urut dia guna barang2 Nona Roguy. Tapi tu lah, lepas habis je mengurut 3 hari, dah tak guna apa-apa lagi dah. Dan kali ni, sebelum bersalin ada dapat hadiah Conjunto completo Tanamera. Então, melhore seu memang dah plan siap-siap pantang kali ni nak guna Tanamera. Tapi, tukang urut yang sama kali ni datang mengurut dia pengaruh aku dengan beli fullset Nona Roguy ni. Haha. Aku nih mana boleh kena pengaruh sikit, orang terang apa kelebihan barang ni, terus aku rasa macam ishhh gerammmm betul, kena beli nihhh. Veja tulahhh kelemahan aku, pantang digoda, pantang dipengaruh sikit dengan sesuatu benda yang menarik TT Persoalannya sekarang lagi-lagi kaum-kaum bakal ibu yang 1ª experiência bersalin nanti, defina pantangbersalin apa yang melhor. Mana yang patut beli dan mana yang berbaloi untuk guna sepanjang waktu pantang Mehhh baca entrada ni, kali ni kasi aku pengaruh korang balik. Hehe Yang ni merupakan pendapat peribadi aku je tauu sebab dah guna dua-dua ni walaupun tempoh pantang belum berakhir lagi :) Jujur dari pendapat sendiri, Set bersalin Nona Roguy lebih berbaloi beli e digunakan walaupun agak cara. Set bersalin NR ramai yang suka sebab ada tablet Phytonatal yang femes tu. ele Ele. Phytonatal femes sebab boleh atasi masalah besar ibu yang lepas bersalin iaitu masalah sembelit. Kalau kau makan waktu pagi, konfem akan rasa nak membuang dengan lancar pada waktu petang. Tapi jangan lengah-lengahkan lah, takut terkincit di tengah jalan. Haha: p Untuk set Tanamera pulak, tak ada pil. Yang ada cuma the herba dan minyak kelapa dara (VCO) dan banyak itens lain yang digunakan untuk kegunaan luaran. 1 benda yang aku boleh bandingkan antara 2 produk ni, Set NR itens dia meliputi kegunaan luaran dan focuskan kegunaan dalaman sekali. Significa, define o equilíbrio. Mas Set Tanamera dia hanya focuskan e byk kegunaan luaran saje. Ajuste Tanamera mais para modificar o estilo, defina ala-ala spa. Minyak urut Tanamera pon lebih pada bau wangi, berbanding dengan minyak urut NR bau dia lebih kepada bauan herba. Aku beli Set Nona Roguy ni RM240. Beli dekat tukang urut yang aku reservou o tempo para mengurut haritu. Ada orang kata murah aku dapat. Ada yang aku baca dia beli set ni RM300 chatice. Dalam kotak ni ada 6 itens que é: - Ntahh, aku tak tau kenapa aku suka sangat dengan minyak herbanika NR ni. Salah satu sebab aku beli conjunto completo NR ni ialah sebabkan minyak herbanika ni. Boleh jadi satu kelebihankeistimewaan untuk NR sebab ada minyak ni. Minyak ni panas do melegakan satu badan. Além disso, tarikan minyak ni ialah bau herba dia sendiri, memang kuat tapi sedap je bila time pantang bau minyak NR. Tukang urut yang mengurut aku bila datang je, 1ª coisa yang dia akan buat sapu dan gosokkan minyak herbanika ni dekat bahagian kulit kepala, tengkuk dan bahu. Sebelum rambut nak ikat sanggul tinggi-tinggi dan rapi, dia akan gunakan minyak herbanika lagi satu (botol purple, kurang panas) untuk disapukan seluruh rambut. Minyak herbanika ni boleh guna satu badan tau. Kalau tak bersalin trocadilho, orang biasa, orang tua boleh pakai jugak. Minyak ni boleh sapu dekat semua bahagian kecuali tempat luka czer. Minyak herbanika ni boleh guna untuk urutkan baby. Tak jadi masalah. E selain daripada jadikan minyak urut, aku guna minyak herbanika ni untuk titiskan 3-4 titik atas pad. Fungsi dia utk cepat tanggalkan benang jahitan e serap pengeluaran darah-darah kotor. Fungsi Minyak herbanika utk bantu melembutkan urat saraf e otot yang tegang semasa peneranan dan membantu melancarkan aliran darah. Sepanjang berurut aritu, memang guna sepenuhnya minyak herbanika :) Kalau aku nak keluar untuk check up dekat hospital, aku akan sapukan minyak herbanika ni dekat bahagian perut dan belakang pinggang dan sapu dekat kedua-dua tapak kaki lepas tu sarung stokin. Memang lega je rasa kalau keluar mana-mana time pantang. Phytonatal ni jenis tableta tau. 1 botol ada 90 biji. Aku paling suka dengan tablet Phytonatal ni sebab dia adalah penyelamat waktu emergência haha. Apekah maksud penyelamat. Kaum-kaum ibu yang baru lepas bersalin, perkara yang dia kena hadap lepas beberapa hari bersalin ialah sembelit. Huhu. Yang bersalin normal, akan jadi serialu sebabkan risau dengan luka jahitan yang baru je lagi. Makanya, sembelit ni satu masalah besar o tempo pantang haha. Phytonatal ni fungsi dia untuk melawaskan pembuangan air besar, menurunkan berat badan yang berlebihan, dan bertindak utk menguatkan lagi tubuh. Sim, bila rasa sembelit je, cepat-cepat la makan Phytonatal ni, memang membantu sangat-sangat. Akar Herbanika ni tukang urut yang datang mengurut aku aritu dia yang buatkan dekat dapur. Akar herbanika ni untuk minum tau. Satu kotak ada 10 uncang dan 1 uncang tu boleh rebus dan guna semula 2-3x. Ape rasa air akar herbanika nihhh Jangan risau, tak pahit trocadilho. Rasa dia macam air the tanpa letak gula. Kalau bahasa orang kampung2, orang panggil air te mati. Air the kosong lah maksudnya. Fungsi dia Fungsi dia menambah khasiat pemakanan dan menyegarkan badan bagi ibu2 yang baru bersalin. 1 uncang Akar Herbanika di rendam dalam 1 teko air panas yang mendidih. Kalau kau rasa nak tambah madu chato boleh. Kasi ada rasa sikit Dalam banyak-banyak item dalam set NR ni, uncang cuci herbanika merupakan item yang paling fevret sebab apaa Haa meh sini nak cerita. Mungkin dalam waktu awal-awal lepas bersalin (especialmente bersalin normal), kau akan rasa tak selesa dengan luka jahitan. Perasaan takut-takut dan seriau masih menghantui lagi. Oi. Jadi, uncang cuci herbanika ni boleh digunakan untuk mencuci luka jahitan. Fungsi dia bertindak seperti antiseptik untuk mengelakkan kuman yang boleh menyebabkan jangkitan. Dan aku boleh bagi contoh, diga kalau kau tersalah makan makanan yang boleh menyebabkan luka jahitan terasa macam gatal-gatal, cepat-cepat bancuh uncang cuci herbanika ni. Macam aku, tukang urut ajar ambil 1-2 uncang, letak dalam bekas besen yang lebar, letak air panas dalam tu sampai uncang tu keluarkan cor tek kekuningan pekat, campur 2 sudu garam (taknak letak chato boleh), dan campurkan air suam sikit kasi Air tu rasa suam-suam panas. Kalau boleh air rendaman tu bagus dalam tahap panas berasap tapi yang tak melecurkan kulit la. Kalau guna bekas besen yang lebar, tukang urut aku aritu sugestão kita masuk dalam tu berendam (bukan berendam sepenuhnya, berendam dekat bahagian luka jahitan tu saje dah cukup). Kalau taknak buat cara macam ni, air uncang ni boleh digunakan sebagai air untuk mencucicebukkan lepas buang air besar dan kecik. Hasil dia Macam aku, rasa lega sangat-sangat, selesa nak buat apa-apa keje lepas berendam. Herbanika lulur ni pun melhor. Cara nak buat dia senang je. 1-2 sudu besar Herbanika Lulur campurkan dengan air panas suam. Pastu lulurkan je e gosok, sental sampai separuh kering. Memang semua ni senang kalau nak buat sendiri. Nampak macam rumit, tapi tu lahhh, nak cantik kena jaga betul-betul: p Kalau guna Set NR ni, memang tak sah kalau 1 bilik akan bau herba jeee. Melhor, aromaterapia de macam. Menenangkan jugak. Fungsi Herbanika Lulur ni untuk hilangkan daki, haluskan kulit yang kasar, cerahkan balik kulit yang dah jadi gelap lepas bersalin (selalunya dekat bahagian perut, celah ketiak, celah leher, celah2 peha). Boleh mengecutkan bentuk badan yang kembang e mengatasi masalah sejuk-sejuk, kebas, lenguh atau sengal badan. Krim ni boleh sapu sebelum nak gunakan bengkung. Fungsi dia boleh atasi perut lembik, perut yang dah menggeleberr nak kasi tegang semula, buncit :) Até agora, yang ni lah kelebihan Set Bersalin NR. Air Akar herbanika dengan Tablet Phytonatal tupon memang bagus untuk tambahkan dan memekatkan susu badan. Ada orang tanya kalau baby kena icundice boleh makan tak. Kalau macam aku, bila dapat tau baby jaundice, aku stopkan dulu makanminum, sebab kalau boleh taknak ganggu susu takut panas orang cakap. Lepas baby dah sembuh dari jaundice je, terus sambung balik makan macam biasa. Tablet Phytonatal amp Akar Herbanika NR boleh makan kalau baby tak kuning. Kalau baby kuning, tunggu sampai baby sihat, baru ibu boleh continuar e proceder makan kedua-kedua itens ni semula. Altamente recomendado. Berapa bintang aku boleh bagi. 5 de um total de um conjunto de Bersalin NR. Jadi, kalau ditanyakan pendapat aku, aku akan jawab dengan sejujur-jujurnya yang set bersalin Nona Roguy memang terbaik. Tapi tu kalau nak dibandingkan dengan Tanamera, produto kalau bersalin lain aku tak pasti sebab tak pernah cuba lagi. Wallahualam. Pendapat orang lain-lain kan. Mungkin ada orang lagi suka set bersalin lain. Ni comentário aku sndiri utk panduan yg siapa baca je, takde niat lain tauuu. Certifique-se de sebelum decidir nak beli set bersalin, survey dulu betul-betul ok ps. Definir bersalin NR jugak cepat untuk kurus semula lepas bersalin. Tu ayat yang selalu aku dengar e aku sendiri chatice rasa macamtu. Seriussss. Nona Roguy setakat ni feedback tersangatlah ramai pengguna yang dah cuba dan memang berkesan untuk kuruskan badan. sekarang ni aku duk busca yg mana 1 set bersalin yg sesuai. Hohoho. Kandungan baru jer jangkau 7 bulan. Tp dh pun aku tersibuk2 neh. Haha. Walopun peknen kali ke3 mama totap poning taooo set bersalin mana lak yg nak diguna semasa proses pantang nnti .. banyak sangat set bersalin yg berlambak di pasaran nim. Semuanya ada kelebihan dan kekurangannya. Sampai hari ni aku asyik duk pikir2 lg set bersalin yg mana satu aku nk beli. Hurm. Sebenarnya ada pelbagai jenis dan marca set bersalin yg dijual di serata Malásia. Seyesss la awak. Nak sebut satu-satu sampai lusa tulat pun tak habes. Yang pastinya nak cari yg mana satu yg terbaik dan sesuai itu yg tak taoo. Hokey, sekarang ni aku nak lista kan set yg berada di carta hatiku cewah. Kehkeh. Cuma lista nak kan yg sedang hangat dipasaran do popular jer. Yang mana aku tertarik dan dah baca testimon-testimoni pengguna. Yup Set Bersalin Amway - ervas tificais Set bersalin Amway - tropikal ervas. Pernah jadi pilihan hati semasa mula-mula grávida baru ni. Kalau yg jenis yg suka ala-ala tradicional boleh cuba set bersalin ni. Produk-produk di Amway ni bagus sebab semuanya feito de bahan-bahan yg semulajadi. Set bersalin tropikal herbs ni merupakan sistem herba lengkap untuk membantu mommies memulihkan tubuh badan didalam dan diluar dengan cepat. Ada terbaca jugak avaliação do que testemunho yg set bersalin ni berkesan. Talvez sesuai dengan diaorang kot. Dan sesetengahnya yang guna tak habes pun ada. ) Set lengkap tropikal herbs ni mengandungi 10 produk. 1) untuk dimakan. Teh herba. Kapsul lepas bersalin 1 dan kapsul lepas bersalin 2. 2) untuk kegunaan luaran. Herba pembersih wanita, herba mandian. Minyak urut herba. Minyak bayi. Campuran peramping perut. Campuran penghangat badan dan campuran penenang. Dan. Yang menariknya set bersalin amway ni percuma bengkung. Harga. RM300.tapi mungkin berbeza harga kot. Mesti kena bijak cari dengan harga yg menarik tau. ) Definir a fórmula de Bersalin Leesa. Salah satu set bersalin yg menjadi pilihan ramai sebelum ni. Termasuk jugak empunya tuan blog ni. ele Ele. Pernah guna set ni sewaktu lahir anak kedua..tapi bukan semua tau, cuma aku beli yg perlu jer. Bengkung correctuer. Gel de contorno corporal (sapu sebelum pakai bengkung), cotet emas uncang. Tablet prawan dan minyak telon (untuk baby). Yang itu jer aku guna. Melhor jugak la. Semua produk di dalam set a fórmula da fórmula, não é um bom preço, mas não é uma boa quantidade, e não há mais de uma semana. Set yg lengkap dan ekslusif. Mengandungi 8 produk: 1) untuk dimakan: tablet haruan, tablet prawan dan Cotet emas uncang. 2) kegunaan luar. Bengkung correcteur, gel de contorno corporal, creme de gengibre, tungku herba dan minyak telon. Harga. Conjunto terdapat 3. Set A, Set B dan Conjunto C. kalau yg set C (lengkap 8 item) RM 335 (mesti bijak cari harga. Search je..ok) Set Bersalin Herbanika Nona Roguy (NR) Conjunto bersalin Nona Roguy atau dikenali sebagai NR. Salah satu set bersalin yang sangat mendapat sambutan oleh para mommies. Aku sendiri pun tertarik jugak tau. Suka. Dalam senarai jugak neh. Ramai pengguna yg berpuas hati menggunakan set bersalin ni. Kalo ada mommies yg biasa kena sembelit lepas bersalin atau nak mengatasi sembelit bila lepas bersalin nanti (sembelit adalah salah satu yg aku geruni bila lepas bersalin. Hiii ..) boleh cuba pakai set bersalin ni confirm takde masalah sembelit. Ianya sesuai untuk mommies yg bersalin normal ataupun secara cesariana .. Produk yg terdapat dalam set herbanika ni: PhytoNatal 90 biji Akar Herbanika 10 paket Krim herbanika barut 60 g Herbanika Lulur 100 g Minyak Herbanika 100 ml Uncang Cuci Herbanika 10 paket Untuk maklumat lanjut mengenai produk , Silalah te protege. ) Harga: RM300 (kalau pandai cari siap dapat presente grátis menarik lagi. Hik. Set bersalin Tanamera Post Natal. Di formulakan berdasarkan cara rawatan melayu, cina dan ayuverdic (Índia) sebagai satu cara semulajadi para ibu yg baru bersalin kembali pulih dari segi dalaman Dan luaran secara seimbang dari segi hormon dan fizikal. Dibuat 100 berasaskan tumbuhan semulajadi dengan penggunaan herba tropikal minyak pati. Menarik kan. Huh. Set ni membuat aku tergoda tau. Di dalam senarai aku jugak ni. Yg paling aku tertarik dalam set ni takde jamu O óleo de coco virgem de Minyak Cold Oil (VCO). Minyak ni dah boleh di gunakan seawal kandungan 26 minggu. Dan terus boleh digunakan hingga lepas bersalin. Terdapat 11 produk dalam set tanamera ni: 1) Prensa a frio Óleo de coco virgem -100 ml 2) Chá de ervas - 14 sacetas 3) Salada de ervas feminina -14 sacet 4) Banho de ervas - 14 sacetas 5) Óleo de massagem com ervas - 100 ml 6) T 7) Boreh Body Scrub - 4 sacetas 8) Jazmín de Formulação Marrom - 125g 9) Pasta de Mistura de ervas Calmante - 4 sacetas 10) Água Floral de Lavanda - 70ml 11) Conjunto Bengkung Bersalin Shaklee. Tinggi sambutannya di kalangan mommies sekarang. Yg sebenarnya tak terlintas pun nak masuk dalam lista aku..hihi..tp dek kerana komen dari teman blogger dalam entrada sebelum nih dari Cik Dah Faridah. Cik Dah syorkan shaklee. Jadi aku pun terus jer google. Wallah. Tergugat jugak iman ku. Yela dalam pikiran ni cuma pikirkan set NR dan Amway je. Nahh. Datang pulok set bersalin yg bagus dari jenama Shaklee. Testimoni2 semuanya kata bagus-bagus. Jadi mungkin juga akan akan jadi pilihan hati hambe nanti. Hurm. Bagi mommies yang tak suka akan jamu-jamu dan herba bagai tu, set bersalin shaklee ni sesuai untuk anda. Set bersalin shaklee selamat kerana produk-produknya terdiri daripada vitamina-vitamina semulajadi dimana ianya tak mendatangkan kemudaratan kepada ibu dan bayi. Produzido por Produk-produk yang terkandung di dalam Conjunto Bersalin Shaklee adalah: Vitalea Ferro Fórmula B-Complexo Complexo de Zinco de Vitamina C Conjunto de satu conjunto de atun harganya dalam RM100 (untuk 40-44 hari) Biasanya untuk hasil yang lebih ohsem untuk tubuh badan dan penyusuan, vendedor Turut menawarkan 2 produk tambahan iaitu: Proteína de Soja Energizante (ESP) Berharga RM120 Ostematrix Berharga RM 49 Harga yang anda dapat mungkin berbeza :) Mekasih banyak banyak sebab buat revisão tentang banyak set bersalin diluar sana tu. Pening saya nak pilih mana satu. Sebelum ni saya gunakan definiu amway untuk anak pertama saya. Untuk anak kedua planeja nak gunak shaklee sebab ramai yang kata bagus. Banyak ilmu saya dapat dari blog puan ni. Terutama tentang adiciona yang boleh digunakan semasa bersalin. Dari feedbackyang saya baca, set bersalin shaklee boleh digunakan seawal 2 hari berpantang. Tak perlu risau anak akan kena demam kuning kerana vitamin yang diambil. Tak macam ambil jamu. Doktor memang tak galakkan makan jamu. Nanti anak boleh kena demam jaundice yang tinggi. Terima kasih atas perkongsian ilmu yang bermanfaat ya :) Assalamualaikum, nk tye mne leh ordem set bersalin shaklee spt kt atas sbb sye nk ordem conjunto completo mcm kt atas. Boleh bg sye número de contato yg bole dihubungi Assalamualaikum, nk tye mne leh ordem set bersalin shaklee spt kt atas sbb sye nk ordem conjunto completo mcm kt atas. Boleh bg sye número de contato yg bole dihubungi Boleh cntact saya. 012-614 2871. tqvm .. assalam puan. Saya pn dlm proses tunggu anak no 3 lahir. Berdasarkan pengalaman saya, masa bersalin anak pertama n kedua saya guna produk yang sama bresaskan jamu. Massa anak pertama, memang lawas nak buang air besar (itupun antara masalah yg paling saya takuti bila bersalin), tp saya tak menyusu badan (kurang pengalaman - susu jd kering). Tapi untuk anak yang kedua, kurang menjadi. saya tak berapa lawas n anak chatice kerap buang air besar. Mempengaruhi jugak la berat badan dia. Mungkin badan saya yg tak sesuai nk guna utk anak kedua. Tp byk feedback yg pernah sy dgr, produk yg saya guna tu pun antara yg terbaik di pasaran. Assalamualaikum. Semua bagus. Antara kita nak ke taknak. Displin ke tak..terpulang..bagi saya. Anak 1-3 saya amik NR..lepas habis saya sambung amik alguns vit shaklee. Nak yg moden tapi keaslian tradicional nak juga..heheh. Badan nak pakai lama kan. Hihih. ele Ele. Bila banyak pilihan tak tahu pulak yang mana nak pilih kan. Semuanya bagus2. Tahniah ye bakal dapat baby baru D

No comments:

Post a Comment